Гальмівні колодки – важлива складової системи гальмування авто, що відповідає за безпеку водія і пасажирів. Принцип їхньої дії полягає у притисканні до гальмівного барабана або диска в момент, коли на педаль гальма чиниться тиск. Барабан під дією тертя сповільнюється, знижуючи швидкість обертання колеса і забезпечуючи зупинку автомобіля.
Колодки повинні забезпечувати ефективне гальмування за будь-яких погодних умов і в будь-яких ситуаціях на дорозі. Ось чому так важливо правильно вибрати нові, коли старі вже не можуть впоратися зі своєю функцією.
Що являють собою гальмівні колодки?
За структурою колодка – це металева пластина із закріпленою на ній насадкою з фрикційного матеріалу – суміші з підвищеним коефіцієнтом тертя, призначеної для роботи за умов високої температури. Якість самої колодки безпосередньо залежить від якості цього матеріалу, який виготовляється зі спеціальних смол, каучуку, органічних і мінеральних волокон, наповнювачів. Чим вищі показники тертя, жорсткості та зносостійкості у фрикційного матеріалу, тим якіснішими й надійнішими будуть передні та задні гальмівні колодки.
Для різних моделей авто та умов експлуатації виготовляються свої різновиди колодок. Тому, навіть якщо обрані вами колодки підходять за розміром до вашого автомобіля, це ще не означає, що вони потрібні саме вам.
Коли необхідна заміна гальмівних колодок?
Більшість сучасних авто мають два типи гальм: дискові, що встановлюються на передню вісь, і барабанні, призначені для задньої осі. Дискові вважаються більш надійними, оскільки забезпечують гальмування за умов підвищеного навантаження на передню вісь авто, але і зношуються набагато швидше. Барабанні гірше витримують навантаження, але водночас довше зберігаються. Виходячи з цього, виробники пропонують такі приблизні терміни для заміни колодок: 10 тисяч кілометрів пробігу для дискових і 30 тисяч кілометрів пробігу для барабанних.
Головною ознакою того, що необхідно зробити заміну колодок, є поява характерного вищання при гальмуванні. Інші тривожні сигнали – це занадто різке або, навпаки, занадто повільне (із затримкою) гальмування авто. Але найнадійнішою є візуальна перевірка: оглянувши колодки, можна оцінити ступінь їхнього зношування.
Види гальмівних колодок
З’ясовуючи для себе, які гальмівні колодки кращі, варто розглянути всі наявні різновиди. Сучасний ринок пропонує 4 основні варіанти цих запчастин для легкових і вантажних авто.
- Напівметалеві, що складаються з близько 30% металу, порошку заліза, міді або графіту у суміші із неорганічними наповнювачами та модифікаторами тертя. Такі колодки відрізняються чудовою тепловіддачею та ефективністю гальмування, але мають нетривалий термін служби і погано витримують умови зі зниженою температурою, а також можуть сильно шуміти.
- Органічні колодки зі скляних, гумових волокон, перемішаних із вуглецем, кевларом і високотемпературною смолою. Це практично безшумні колодки, найбільш щадні до гальмівних дисків, але вони створюють багато пилу, гірше працюють на високих навантаженнях і за умов потрапляння вологи.
- Низькометалеві органічні колодки виготовлені з волокон із додаванням міді або стали для поліпшення теплообміну і гальмування. Вони поєднують у собі в різному ступені переваги та недоліки перших і других.
- Керамічні колодки – найсучасніші та найбільш надійні, але і найдорожчі. Під час їх використання гальмівний диск зношується набагато повільніше, ніж із колодками з металу.
Як вибрати колодки за маркою?
Знайти відповідні комплектуючі допоможе наш невеличкий рейтинг гальмівних колодок, які перевірені часом і користуються високою популярністю у автолюбителів.
- FERODO – для багатьох водіїв ця марка давно стала синонімом не лише якості, але і самого слова «колодка». Фірма існує понад 100 років і за час свого існування не раз доводила повну спроможність у створенні безпеки водія на дорозі.
- TRW – цей бренд виділяють відмінна якість і високі показники гальмування, підтверджені тестами (на 7 метрів швидше за аналоги).
- ZIMMERMANN – відсутність у цієї марки багаторічної історії компенсується високою якістю матеріалів, що дозволило завоювати прихильність великих німецьких автомобільних холдингів, які встановлюють продукцію цього бренду в якості оригінальних запчастин на свої авто.
- Remsa – представник середнього класу, що практично не поступається лінійці «преміум» за якістю. Його доступна вартість дозволяє з успіхом обганяти конкурентів.
- Brembo – ці запчастини з Італії часто встановлюються на спортивні авто, тому для багатьох автолюбителів є синонімами якості та безпеки.
Рекомендації щодо вибору
- Вибираючи гальмівні колодки, варто орієнтуватися на звичний для себе стиль та інтенсивність водіння. Наприклад, напівметалеві підійдуть для спокійної їзди, кераміка – для любителів швидкості.
- Наявність причепа також впливає на вибір колодок, оскільки додаткова вага авто принесе збільшене навантаження.
- Дорожні умови разом зі стилем водіння підкажуть, що саме варто вибрати. Часті поїздки по схилах, дорогах низької якості або бездоріжжю вимагають вибору більш надійних запчастин.
- Важливим є і клімат, у якому використовується авто. Для високих температур необхідні комплектуючі з підвищеною термостійкістю.
Якщо вам необхідно замінити колодки або інші деталі гальмівної системи, звертайтеся до DZigora Complex: наші майстри швидко й ефективно проведуть заміну та допоможуть із вибором потрібної запчастини. Пам’ятайте: гальмівні колодки є одним із тих елементів, на купівлі яких точно не варто економити!