Автор DzigoraComplexОприлюднено
«Машина – не розкіш, а засіб пересування», ─ ця фраза часто звучить із вуст тих, хто не обтяжує себе доглядом за автомобілем. Але ж сяючий фарбою кузов не тільки додає авто престижності й виглядає красиво, але і подовжує термін його служби.

Що дає полірування

Агресивна дія зовнішнього середовища руйнує будь-яке творіння природи або рук людини, і автомобіль – не виняток. Сучасні засоби боротьби з корозією здатні лише трохи пригальмувати цей процес, але якщо застосовувати їх грамотно ─ на наш вік вистачить.

Лакофарбове покриття має дрібні пори, через які дорожні реагенти, солі, миючі засоби та інша хімія доходять до металу і руйнують його. А дрібні подряпини й потертості суттєво полегшують цей шлях.

Якщо ж на кузові з’явилися глибокі борозни та відколи, то це просто відкриті ворота для «збудників» руйнівних процесів. Їх потрібно закривати підфарбовуванням. А ось із невеликими дефектами, які торкнулися тільки шару лаку, можна і треба боротися поліруванням.

Навіть якщо вам вдалося зберегти покриття в первозданному вигляді, що практично нереально, все одно через деякий час лак тьмяніє та вкривається сіточкою мікротріщин. Це і є та «слабка ланка», яке треба усунути.

Види полірування кузова

Дуже умовно полірування кузова автомобіля ділять на два види ─ захисне та відновне. Перший застосовується на відносно свіжих або нещодавно пофарбованих машинах, які не мають зовнішніх дефектів. Використовують його для підготовки поверхні до нанесення захисних покриттів, таких як віск або кераміка.

Під час захисного полірування застосовуються мікрозернисті або безабразивні полірувальні пасти. Ефект при цьому досягається не усуненням подряпин і тріщин, а за рахунок заповнення їх захисними речовинами поліролі. По суті, якщо розглядати повний цикл ─ це заключна операція. Іноді її так і називають ─ фінішне полірування.

Відновне полірування проводиться на поверхнях, які втратили зовнішній блиск, мають велику кількість рисок і подряпин. Залежно від величини проблеми, застосовуються різні методи такої поліровки.

  • Абразивна ─ повний цикл із початковим проходом наждачним папером і подальшою грубою, середньою та фінішною обробкою.
  • Стандартна ─ в кілька проходів, використовуючи абразивні пасти з великим, а потім дрібним зерном.
  • Легка ─ один або два проходи з дрібно- або мікрозернистими пастами.

З огляду на, що при такій обробці знімається частина лаку, застосовувати абразивний метод відновної поліровки можна не більше трьох разів, після чого машину доведеться вкривати лаком заново.

Полірування авто в DZigora Complex

Технологія полірування авто

Як і будь-який серйозний процес, починається полірування з підготовки. Йдеться не лише про підбір інструменту й матеріалів, але й, перш за все, про попередню обробку поверхні. Якщо виконати цю процедуру недбало, то результат буде прямо протилежний бажаному ─ замість усунення дефектів, ви отримаєте нові.

Спочатку автомобіль ретельно миють ─ із губкою та спеціальними шампунями. Далі йде огляд усієї поверхні та видалення слідів комах, гудрону та інших забруднень. Коли автомобіль стане абсолютно чистим, його знежирюють уайт-спіритом і ще раз споліскують.

Наступний етап підготовки, яким іноді марно нехтують ─ очищення поверхні кузова спеціальною синтетичною глиною. При цьому лак очищується від сміття, яке не видно неозброєним оком. Обробка проводиться зі спеціальним лубрикантом або 20% розчином мила.

Завершує підготовку чергове знежирення, споліскування і сушка. Після цього залишилося тільки заклеїти маскувальною стрічкою деталі, які не будуть поліруватися ─ пластикові, гумові, хромовані та інші декоративні елементи.

Перша операція абразивної поліровки ─ матування попередньо замоченим наждачним папером Р2000. Виконується вона по черзі на добре змочених невеликих ділянках, приблизно від 40 х 40 до 60 х 60 сантиметрів хрест-навхрест. Кругові рухи не рекомендуються. Не варто шліфувати краї деталей і ребра жорсткості.

Завершується перша операція протиранням кузова вологою серветкою, сушінням і перевіркою результату. Виводити подряпини повністю не обов’язково, головне ─ не перестаратися і не зняти весь шар лаку. Обробка кузова буває як повною, так і частковою ─ тільки у проблемних місцях.

Далі починається найцікавіше ─ послідовне полірування кругами різної жорсткості й полірувальною пастою різного ступеня абразивності. Робиться це також від ділянки до ділянки, спочатку жорсткими кругами з грубою пастою, потім середніми та, нарешті, м’якими з дрібнозернистими поліролями. Оберти машинки регулюють від 2 тис. із жорстким диском до 6 тис. із м’яким.

Паста наноситься спочатку на полірувальний круг, і з його допомогою – на оброблювану ділянку. Полірування проводять плавними рухами, без зупинок, спочатку в одному напрямку, потім в іншому, перпендикулярному до нього.

Закінчивши одну ділянку, прибирають залишки пасти і переходять до іншої. Після обробки всієї поверхні протирають кузов антисиліконом і починають роботу наступним диском.

Завершує весь процес нанесення захисного покриття, яке надовго збереже результат. Можна обійтися і без нього, але тоді лише через 2-3 мийки все буде виглядати так, ніби вся ця процедура і не виконувалася. Поставитися до вибору покриття варто серйозно.

Види захисних покриттів

Найпростіший варіант – звичайний або гарячий віск. Вони недорогі і швидко наносяться, але мають головний мінус – недовговічні.

Хороші результати приносить нанесення карнаубского воску у складі «американського пирога», тобто у три шари ─ глейз, силант і, власне, віск. Виходить чудовий глибокий колір і захист кузова на півроку. Правда, через три місяці сам віск наноситься ще раз.

Дорожче, але дає відмінні результати нанесення «рідкого скла» ─ це покриття прослужить від одного до трьох років. 3-4 роки і навіть довше захищають кузов керамічні покриття. До того ж, вони більш стійкі до відколів і подряпин. Недолік ─ дорого.

У будь-якому випадку, навіть із дешевим воском автомобіль буде виглядати як новенький, і корозія йому не загрожує.

Чи шкідливе полірування для авто?

Захисна поліровка з воском – це одна з тих процедур, шкоди від яких практично немає, а користь очевидна. Тому бажаючі заощадити можуть виконати її самостійно. Проте, є один нюанс – якщо ви недостатньо добре очистите кузов перед обробкою, то частина забруднень може лишитися під захисним шаром, зіпсувавши результат. Нанесення «рідкого скла» або нанокераміки краще довіряти фахівцеві – без необхідного досвіду складно розподілити їх по поверхні рівномірно.

Що стосується відновної поліровки, то вона трохи зменшує товщину лаку з кожною процедурою. Але це не призводить до погіршення його захисних функцій, а навпаки – покращує їх. Головне – пам’ятати про те, що:

  • проводити цю процедуру занадто часто не варто;
  • абразивне полірування має виконуватися професіоналами, оскільки є ризик зняти занадто великий шар лаку.

За дотримання таких нескладних рекомендацій лакофарбове покриття вашого авто прослужить довго та буде радувати вас блиском і свіжістю!

Хочете професійно привести свій автомобіль до ладу? Звертайтеся у DZigora Complex: наші фахівці готові виконати не лише комплексну мийку і полірування, а й повний детейлінг автомобіля зовні та всередині.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *